Gå til hovedindhold

SDM

Med et ønske om at re-brande sig selv, har vi udviklet et nyt Laravel-site til Peasy

OM PEASY

Peasy – dining made easy er en startup-virksomhed, etableret i 2020 og lokaliseret i den spanske by Fuengirola i Costa del Sol. Peasy har til formål at lette madbestilling og foretage bordreservation på en række samarbejdende restauranter. I øjeblikket er Peasy introduceret i Spanien, Rumænien og Danmark, men visionen er at indtage flere markeder på sigt. 

Peasy
OPGAVEN

I sommeren 2021 bliver vi kontaktet af Peasy (tidligere kendt som Fastorder) med ønsket om et nyt website til deres app-koncept. Peasy planlægger en genbranding med et nyt navn og udvidelse af deres forretning. Dette nødvendiggør udviklingen af et nyt website, der skal bygges i Laravel. Det nye site skal indeholde fire funktioner hvorpå brugerne kan bestille mad eller reservere borde: Takeaway, delivery, bordreservation og IOrder.

LØSNINGEN

Peasy indleder projektet med ønsket om en Minimum Viable Product (MVP), men vores samarbejde resulterer i udviklingen af et mere funktionelt system. Efter lanceringen har vi imidlertid fortsat med at teste og udvikle nye features i fællesskab med Peasy og deres samarbejdende restauranter.

Vi har udviklet tre forskellige app-løsninger for Peasy. En til brugerne, der inkluderer de fire forskellige grene - takeaway, delivery, table booking og IOrder. En Vendor-app til restauranterne, hvor de kan administrere fx madbestillinger og bordreservationer samt en superadmin til Peasy selv, hvor de kan se forretningsoptimerende statistikker og hjælpe restauranterne i gang på platformen.

EFFEKTEN

De fire grene er udviklet så Peasy kan tilbyde hver gren separat, og restauranter kan vælge den specifikke service, der passer bedst til deres forretning. Fordi restauranter ikke er forpligtet til at binde sig til alle fire grene, er det lettere for Peasy at markedsføre og sælge konceptet til dem.

Peasy
FREMHÆVEDE FUNKTIONER
IOrder

Implementeringen af IOrder adskiller Peasy markant fra andre restaurant- og takeaway-apps. Med IOrder, kan gæsterne på en restaurant, bestille direkte fra mobilen, ved at scanne en QR-kode. Vi har udviklet IOrder således, at flere personer kan tilknytte sig det samme bord, bestillinger kan ske løbende og gæsterne kan selv bestemme, om hver bestilling skal betales med det samme eller senere. Derudover kan gæsterne selv bestemme, om regningen skal betales separat eller sammen.  

IOrder giver gæsterne fuld kontrol over deres bestillinger, så de undgår overraskelser. Yderligere har vi udviklet en ’ringe-funktion’, så gæsterne via IOrder kan kalde på en tjener. Gæsternes ordre kan efter restaurantbesøget ses i appen, og de har mulighed for at gentage en tidligere bestilling ved hjælp af " repeat order"-funktionen.

IOrder
Integration med Google Maps

Vi har integreret Peasys website med Google Maps for at brugerne lettere kan lokalisere restauranter. Inden for det geografisk søgte område, vises restauranterne på en liste, hvor brugerne også får adgang til restauranternes informationer. Derudover har brugerne mulighed for at dele restaurantoplysningerne, med venner og bekendte på platformene, Facebook og Whatsapp

Maps
Vendor-admin

Appen, Vendor Admin, er udviklet, så restauranter kan administrere kunders ordrer. Vi har opdelt appen i tre dashboard-sektioner: Take away/delivery, table booking og IOrder. Derudover kan restauranterne se statistik over modtagende ordrer og deres salgssum, som er angivet i deres givende valuta, fx DKK i Danmark.

Vi har delt bestillinger fra take away/delivery-dashboardet op i farvekoder, så restauranterne kan skelne imellem afhentning og udbringning. På baggrund af de informationer restauranten giver, kan kunden kan spore bestillingen, herunder forventet tilberedningstid, hvornår maden bliver tilberedt og er på vej (hvis det er en levering).

I IOrder-dashboardet genereres et kort, når gæsterne scanner QR-koden på restauranterne. Herefter bevæger ordren sig dynamisk gennem systemet, lige fra kunden bestiller til, at den bliver tilberedt og betalt. På denne måde kan restauranterne følge processen ved hvert bord.

Vendor
Bordreservation

Via "Reserve a table"-funktionen i appen kan kunder foretage bordreservationer hos de restauranter, der er tilmeldt denne service. Kunden starter med at trykke på "reserve" efterfulgt af "book table". Herefter vises restaurantens åbningstider og kunden kan vælge antallet af gæster, ønsket dato og tidspunkt samt indtaste personlige oplysninger. Efter afsluttet booking, sendes en bekræftelses-mail til kunden.

Når reservationen er bekræftet indgår den automatisk i restaurantens 'Vendor Admin'-system, hvor de administrerer bookingen og efterfølgende underretter kunden om, hvorvidt reservationen er godkendt.

Bordreservation

Kontakt os

×

Skriv til os, så vender vi så tilbage hurtigst muligt.